Over Paleizen, apen en bergen - Reisverslag uit Ooty, India van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu Over Paleizen, apen en bergen - Reisverslag uit Ooty, India van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu

Over Paleizen, apen en bergen

Door: jensenlisaindia

06 Februari 2011 | India, Ooty

We hebben tamelijk veel meegemaakt de laatste dagen dus tijd voor nog een verslagje! Na een alweer vermoeiende busreis hebben we ons laten inpakken door een riksja chauffeur en hebben we in een iets luxueuzer hotel de nacht doorgebracht. We hadden zelfs een tv die dan wel maar half werkte maar we hadden er een! Na een goede nachtrust en flinke wasbeurt trokken we de stad in. We bezochten het prachtig paleis van de Maharadja van Mysore en lieten ons door de stad loodsen door 2 jonge indiers.We verdwaalden nog even op de plaatselijke markt en bereikten volledig kapot ons (ondertussen ander en goedkoper) hotelletje. Een goede nachtrust zat er deze keer niet in omdat een buurman het nodig vond een hele nacht uit te pakken met zijn beste en luidste rochels.
Tijd voor wat natuur! Volledig klaar om tijgers, bizons en olifanten te spotten arriveerden we in Mudumulai tiger reserve. Gezien onze bus ons te ver afgezet heeft moesten we nog een tuitje terugwandelen. Onmiddelijk kwamen we in contact met de wrede natuur. We werden van een banaan beroofd door een eenarmige aap. Gelukkig konden we lekker eten en vonden we een warm nestje bij Morgan. Deze aap met beperking vond het echter nog niet genoeg en stuurde een van zijn vriendjes even later onze kamer in. De bussafari was vooral grappig door de indiers in de bus (duwen en trekken voor een genummerde zitplaats, met 20 in een klein busje, de ganse tijd ontzettend veel lawaai maken zodat de beesten zeker niet zouden komen, als kinder onder de twaalf gratis meemogen er dan ook zo veel mogelijk meenenmen,...) Gelukkig toeterde de chauffeur bij ieder bocht hij nam. De 2 olifanten die we gezien hebben waren waarschijnlijk doof. De dag erop was een iets intiemere saffari gepland met 4 en twee theatrale gidsen. Het spectaculaire gedeelte van de saffari bevond zich bij het begin, Na het zien van schijnbaar zelfgemaakte cheeta krassen in een boom, een duidelijk zelf neergelegde ruggewervel en geluidje uit de bomen waarvan we onze chauffeur verdachtten besloten we dapper mee te doen aan dit jeugdbewegingsspelletje. Maar toen we gebukt achter onze wijzende gids aanliepen zagen we effectief 3 sambars passeren. Toen onze gids dan nog eens begon te roepen 'tiger, tiger!'. haakten we af. Verder tijdens de safari wat hertjes en apen gezien maar genoten vooral van de mooie natuur en onze gidsen die niet uit hun rol vielen. de gidsen wisten ons trouwens bij het einde nog te vertellen dat een kwartier geleden 3 olifanten zijn gaan drinken bij de stopplaats. (en zij kunnen het weten!)

Tot later!

• 09 Februari 2011 - 12:07

Pa:

Wat aantal dieren zijn de Beekse Bergen duidelijk beter maar toch weer een mooi verhaal. Intussen zie ik dat het daar warmer en warmer wordt.
    Nog veel avontuurlijk plezier en tot later. (Pa)

• 09 Februari 2011 - 12:32

Ma En Peter:

Blij jullie terug te horen. Jullie zien er stralend uit. Ik krijg zin om jullie nen dikke knuffel te geven, als ik jullie foto's bekijk.Zorg goed voor elkaar en geniet ervan.Dikke zoen.

• 09 Februari 2011 - 13:24

Petra:

super grappig

• 09 Februari 2011 - 17:17

Marie-Anne:

Prachtige foto's en meeslepende verhalen. Spannend om te lezen en mooi om te zien. Alweer verlangend naar het vervolg !!
    Geniet vooral, dikke knuffel XXX

• 09 Februari 2011 - 18:10

Pa En Ma Vlas:

Bij het voorlezen van jullie ervaringen lagen zowel Angie, Julia, Isidoor,Dora, Wanda en Rafke in een 8 van tlachen.
    We kijken er naar uit om ook jullie verdere avonturen met hen te delen.
    Groeten van het thuisfront en tot hoors .

• 09 Februari 2011 - 23:19

Mieke:

jens en lisa,
    ik geniet om dit allemaal te kunnen
    lezen. heb moeten lachen met jullie laatste verslag en ook moeten beamen dat het schrijven in het famileibloed zit. xxx mieke

• 11 Februari 2011 - 10:28

Tine B.:

Moehaha, jullie laten doen door een gehandicapte aap! Of is dat omdat jullie in de sociale sector zitten, medelijden hebben ermee en daarom jullie laten overmeesteren :p

Geniet ervan!

• 11 Februari 2011 - 13:50

Tante Rita En Co:

voila sé, weeral iets bijgeleerd, nl. wat een sambar is, vlug even opgezocht en voor diegene die het ook niet weten, het is een hertachtig dier. Leuke foto's. groetjes van ons

• 12 Februari 2011 - 10:16

Karen:

Hihi, schitterend, die gids! Het is toch blijkbaar overal hetzelfde eh, maar o zo grappig achteraf.
    Mensjes, blijf genieten, blijf bewonderen,blijf u verbazen, blijf u irriteren en blijf er achteraf goed om lachen!
    zoewn
    karen en ben

• 12 Februari 2011 - 11:02

Liesbet Gruwez:

Tis superleuk om jullie reisverslagen te lezen; zo ben ik ook een beetje op reis in mijn hoofd :)
    have fun in crazy india!
    groetjes*

• 13 Februari 2011 - 11:20

Joke:

Hey Jens en Lisa,
    Leuk om dit allemaal te kunnen volgen, wens jullie nog heel veel plezier! vele groetjes Joke

• 13 Februari 2011 - 17:28

Caren:

Wauw beste vriendjes ! Wat een leuke verhalen, zie het volledig voor me ! En lisa je hoofdkapje staat je stralen !!!
    KUs aan alletwee

• 13 Februari 2011 - 19:21

Dominique(kozentje):

Yow, ben jullie aan het volgen op jullie uitstapke. Ziet er de moeite uit en denk dat het de reis van jullie leven zal zijn.
    Leuk om de verslagskes te lezen.Geniet er maar van en zorg goed voor elkaar.
    Tot later en groeten van Nele,Lotte en Ine...

• 13 Februari 2011 - 19:40

Johny En Tania:

hej jens en lisa tis daar nog t een en t ander maar zo schoon zeg jullie zien er goed uit maar zorg goed voor elkaar he veel groetjes uit het regenachtige rumbeke

• 14 Februari 2011 - 22:50

Rita Tack:

Heb ik het goed gezien? Was jullie bord een bananenblad?
    Zo ver,in 't zuiden van India,ik heb eens gekeken nr mijn oude verlichte aardbol,ook leuk,er staan zelfs steden op waar jullie waren o.a. Mysore, en andere: aan de westkust. Zondagavond was er op Eén e reisver- slag over India met Nick Balthazar,'t was vooral over theater- en filmgeschiedenis in India, en" Bollywood" waar film's en tv-programma's gemaakt worden.Ook het verkeer hebben ze getoond.Ik heb gekeken omdat jullie in India zijn. Jullie reisverslagen vind ik super,de foto's zijn mooi.Het is een beetje mee- genieten v cultuur,natuur en de levens-wijze ginder net boven de evenaar.En de prachtige foto's van twee mooie mensen die samen van hun reis genieten,doe zo verder.Hebben jullie eraan gedacht? 14 februari:" Valentijn vieren in India".Kennen ze dat ook, daar in 't zuiden van India.
    Vele groetjes,Rita.

• 15 Februari 2011 - 17:29

Emmelie:

Leuk om dit alles te lezen. Ook heel mooie fotos!!
    Geniet er nog van xx

• 20 Februari 2011 - 04:26

Tim:

Zitten er daar ook zo veel everzwijnen?

• 20 Februari 2011 - 13:55

Rebecca:

Hebben de olifanten jullie gidsen gebrieft met de gsm? :) echt keigrappig verslag, ziet er echt de max uit! geniet er ma van! groetjes, Dieter, Rebecca en Fero