Dan toch naar Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu Dan toch naar Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu

Dan toch naar Nepal

Door: jensenlisaindia

11 Maart 2011 | Nepal, Pokhara

Toch eventjes geleden dat we ons nog een keer achter de computer gezet hebben. Dus natuurlijk veel te veel gebeurd om om hier in een korte tijd op te schrijven. Toch zullen we proberen, Na ons avontuur bij de tijgers reisden we verder naar Khajuraho, stad van de erotische tempels. We konden daar logeren in een poepchique hotel, die wegens werken geen `echte` gasten ontvangt, maar wel minder kritische trekkers. De `manager` was jammergenoeg wel een enorme zaag en wilde alleen maar dat we iets positiefs over hem zouden schrijven op een of andere reissite, dat hebben we dan ook niet gedaan! Los van het stadje waar we enkel maar `look my shop` en `From where are you my friend` hoorden waren we wel onder de indruk van de mooi bewaarde tempels met soms grappige beeldjes.
Nadat een dronken riksja chaffeur ons gelukkig veilig naar het station kon brengen namen we een nachttrein naar Varanasi. Varanasi is een stad dat we nu eens totaal niet kunnen uitleggen op een blog zoals hier. Laat ons zeggen dat alles wat in de reisgids als luguber omschreven werd voor ons eerder mooi en erg indisch over kwam. Hindoes komen allemaal naar Varanasi om te sterven. Lijken worden door de stad gedragen om dan boven de Heilige Ganges openbaar verbrand te worden. Hoewel er erg veel rond sterven draait is Varanasi echt wel een erg levende stad waar het leuk is om in de kleine straatjes te verdwalen en de ceremonies langs de Ganges te bekijken.
Na een lange tijd van verkeerde en wisselende informatie te krijgen ivm of we dan wel dan niet naar Nepal mochten gaan beslisten we om het gewoon te gaan vragen aan de grens. Gelukkig bleek daar dat het wel kon en dus zitten we nu in Nepal en hebben we hier afgesproken met Lorenz! Leuk om nog eens met iemand anders in het west vlaams te kunnen praten en een pintje te drinken. Hier in Nepal is de natuur trouwens enorm overweldigend en hebben we al enkele fysieke inspanningen geleverd. Na onze armen te hebben afgemat op een groot meer hebben we gisteren en eergisteren een grote bergtrekking gedaan. Het verhaal van onze gids gaan we jullie bespsparen maar het was terug de moeite... Het zicht van de zonsopgang boven de Himalaya is mischien wel het mooiste wat we al gezien hebben . Dat we ons nu nog amper kunnen bewegen nemen we er dan ook graag bij, zo hebben we nog eens tijd om jullie op de hoogte te houden! Foto`s zijn voor de volgende keer want de USB-poort werkt niet.

• 11 Maart 2011 - 06:53

Tante Rita En Co:

Zo te lezen stellen jullie het nog steeds erg goed, nu nog wachten op de foto's want dat is leuk om te zien natuurlijk. De krokusvakantie is bijna voorbij en we bereiden ons voor op Durbuy en weet je wat Lisa, je reist voor een stukje mee want je cachoe bottekes reizen mee met Eva en je stapschoenen met Thijs, dankzij je mama natuurlijk. Groetjes uit Oostrozebeke!

• 11 Maart 2011 - 10:02

Tine:

Klinkt nog steeds allemaal heel goed en fantastisch, maar toch oppassen met die dronken taxi-chauffeurs he ?!

Hier in Belgie wordt het goed weer dit weekend, zo een beetje de minimumtemperaturen die er bij jullie aangeduid staan :p
    We zijn nog steeds niet gaan feesten in Destelbergen en voor de rest vallen er weinig veranderingen te melden...

Geniet, en doe Lorenz vele groeten van me!

Tine

• 11 Maart 2011 - 13:16

Ma En Peter:

Weer een mooi reisverslag, we zien er naar uit om jullie foto's te bekijken..Ja,dat moet een hele ervaring geweest zijn die ceremonies en verbrandingen.Iets die altijd zal bijblijven.
    Leuk zeker om eens weer een vriend te zien? geniet verder van jullie prachtige reis, en doe de groetjes aan Lorenz. Dikke zoen.

• 11 Maart 2011 - 18:03

Pa:

Ik ben blij dat jullie, ondanks alles, toch in Nepal geraakt zijn. Geniet maar ten volle van de natuur en al die prachtige dingen. Hier gaat alles zijn gewone gangetje en wordt het weer eindelijk wat beter. Zorg goed voor mekaar en toch een volgende verslagje.

• 13 Maart 2011 - 18:57

Mieke:

Jupjup Jens en Lisa!

Leuk om hier te lezen dat jullie het goed stellen en fantastische avonturen beleven. Heimelijk ben ik een beetje jaloers hoor...
    Geniet nog met volle teugen van jullie trip en elkaar!
    Groetjes,
    Gunther, Mieke en Briek

• 13 Maart 2011 - 21:16

Sofie:

hey jens en lisa!
    ik moet alle jaloerse reacties beamen!
    amaiman geniet er zotzalig van!

kus!
    sfi

• 20 Maart 2011 - 22:09

Rita Tack:

Dag Jens en Lisa,
    Ja,ik was niet meer mee,vandaag twee reisverslagen gelezen.Boeiend zeg,jullie zijn nu in Nepal,overheerlijk voor jullie,maar ik denk:jullie moeten het zelf allemaal doen hé, het wordt jullie niet op een schoteltje gebracht. Al die kilometers door India getrokken,met of zonder bus,proficiat dus voor al de moed die jullie hadden en hebben om deze mooie avontuurlijke reis te maken.Ik wens jullie nog veel geluk en veel reisplezier voor de laatste weken,geniet ervan.
    Groetjes rita.

• 27 Maart 2011 - 18:54

Johny En Tania:

hej jens en lisa wat is het daar mooi en zo een schone gebouwen tzal waarschijnlijk wel lastig zijn he maar ja jullie zijn nog jong en op de fotoos zien jullien er goed uit .hier is het momenteel ook goed weer hopelijk hebben we een mooie zomer we spreken dan eens af voor een barbequetje veel groetjes uit rumbeke en geniet maar

• 29 Maart 2011 - 09:21

Ilse En Kurt:

Dag Lisa en Jens,
    We hebben met veel plezier jullie verslagen gelezen.
    Geniet nog van jullie trip...en van elkaar!
    Groetjes uit Wommelgem

• 29 Maart 2011 - 14:28

Peter En Ma:

Hallo,
    Wat is dat daar ongelooflijk mooi zeg.
    Nog niet aan thuis denken en geniet maar verder van jullie prachtige reis.Met Tim alles ok.
    Dikke zoenen

• 29 Maart 2011 - 19:32

Mama:

Dag kindjes
    Papa zit naar de voetbal te kijken en ik heb nog eens het ganse reisverslag gelezen.Jullie hebben al veel gezien en meegemaakt.Bij mij kriebelt het af en toe eens wat in mijn maag als ik denk aan jullie thuiskomst,verlang al een beetje.