Gokarna - Reisverslag uit New Delhi, India van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu Gokarna - Reisverslag uit New Delhi, India van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu

Gokarna

Door: jensenlisaindia

04 Februari 2011 | India, New Delhi

We hebben erg warm maar proberen nog vlug een update van de week door te geven. De tempels in Hampi waren erg indrukwekkend maar de vreemde natuur in de omgeving haast nog indrukwekkender. Het lijkt of enkele reuzen gebikkeld hebben met enorme rotsblokken. Het is dan ook logisch dat de indiers daar enkele tempels bouwden om hun vele goden te eren. Soms vraag je je wel af of alles wel zo echt is als het lijkt. We hebben drie verklede mannetjes ontmoet die vriendelijk aandrongen om een foto van hen te nemen, om daarna uiteraard een donatie te ontvangen (zie foto van lisa en 3 oranje mannen) Hampi blijft uiteraard ook extreem toeristisch. Maar ondertussen kunnen we al beter het hoofd bieden tegen zo n prakijken. In Hampi hadden we ook het geluk om een erg vriendelijke huisbazin te hebben die graag veel, luid en door haar neus praat, wat soms wat vervelend was als je weet dat ze maar van 24 u tot 05 u slaapt.
Alweer konden we pas op het laatste moment beslissen wat onze volgende bestemming zou worden, dus moesten we terug beroep doen op de plaatselijke bussen.We namen de bus (10u!) naar Gokarna, een leuk dorpje met mooie stranden die nog iets zuidelijker ligt van Hampi. En neen, we zitten niet de hele dag op onze luie doos. Gisteren hebben we beslist om de nabij gelegen stranden te gaan verkennen. Dit was echter makkelijker gezegd dan gedaan. De kustlijn bestond in tegenstelling tot onze belgische stranden uit rotsen en wouden. onze tocht werd wel beloond met enkele prachtige stranden die je enkele via de rotsen of het water kunt bereiken. Morgen zetten we onze reis verder richting Mysore waar je volgens de reisgids veel kunt drinken!
Trouwens Nepal zal niet lukken, ons visum laat dit niet toe, jammer maar india is natuurlijk groot genoeg.

Aan familie Tallieu: we hebben hier inderdaad geen chocomousse maar wel massa's andere lekkernijen! Meestal erg pikant maar daar houden we wel van!

• 04 Februari 2011 - 12:35

Pa:

Leuk om nu al weer iets van jullie te horen. Lijkt allemaal prachtig te zijn. Hier is het triestig weer maar de zon komt binnen met jullie verslagjes.
    Groetjes en goede reis,
    Pa

• 04 Februari 2011 - 14:12

Frans En Maddy:

leuk om jullie zo te volgen en nog veel plezier en reisgenot en stuur een beetje van de warmte naar hier

• 04 Februari 2011 - 18:23

Pa En Ma Vlas:

Dag kindjes,
    Net als alle andere mensen zijn ook wij jaloers van de zon en de vele mooie dingen die jullie daar zien en beleven.Hier is alles goed,de familie is terug wat groter geworden.Bij Fre en Katleen is er een dochter geboren.
    Ella is de naam.Het is een mooi zwartkopje dat 3.650kg weegt en 53cm lang is.Tot later.

• 04 Februari 2011 - 20:12

Tack Rita:

Tof,een avontuurlijke reis;had ik ook wel gedurfd als de mogelijkheid er was geweest toen ik jong was,maar nu niet meer.Je ma en Peter waren deze week bij ons,ik vroeg hoe 't was met jullie en van 't een kwam 't ander,zo kan ik jullie nu een beetje volgen.Ik lees verslagen en zie mooie foto's.Ik dacht:'k zal ook maar eens reageren,zo weten ze dat er nog iemand is die aan hen denkt.Nog vele mooie belevenissen in het verre India.Vele groetjes en zorg goed voor mekaar.
    PS:Jens heb je hier bij ons al eens goed naar die koeien gekeken? Wij hadden er ook die mooi waren zulle!

• 05 Februari 2011 - 07:56

Ma En Peter:

Jens en Lisa,
    We zien er telkens naar uit om jullie reisverslagen te zien.Hier met ons alles ok.Tip voor volgende reis: trektocht bij hoeve Tack. Rita staat al klaar om te gidsen, en voor een foto met de prachtige koeien, maar vergeet vooral haar fooi niet.Nog nen dikke zoen.

• 07 Februari 2011 - 13:14

Ivan En Betty:

Kijken steeds uit naar nieuw nieuws van jullie. En blij te horen dat alles prima en naar wens verloopt.

Groetjes uit het nu zonnige Belgie

• 08 Februari 2011 - 19:26

Petra Speleers: