Tigers in Tala - Reisverslag uit Tāla, India van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu Tigers in Tala - Reisverslag uit Tāla, India van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu

Tigers in Tala

Door: jensenlisaindia

26 Februari 2011 | India, Tāla

Voor het eerst zullen we niet beginnen waar we geeindigd zijn maar met vandaag. We zijn momenteel in Tala, een dorpje in het midden van India. We gingen deze morgen geld gaan halen in een naburig dorpje en toen we terugkwamen met de bus vlogen alle indiers plots naar de ene kant van de bus en begonnen wild te roepen. En inderdaad toen we naar buiten keken zagen we een prachtig beest aan de rand van het bos wandelen. Volgens een jongen op de bus (die gisteren onze gids bleek te zijn maar die we niet herkend hadden) was het het jong van de tijgerin die we gisteren tijdens de safari gezien hadden. Jaja dit was al onze tweede wilde tijger!
Nu even terug naar waar we vorige keer geeindigd waren. Vanuit Mamalapuram zijn we naar Jagdalpur gereisd. Een stad waar ze blijkbaar nog niet veel toeristen gezien hadden. Rond Jagdalpur leven nog verschillende stamvolkeren. We hebben ook het geluk gehad kennis te mogen maken met Runa, een overtuigd christen die sociaal werk doet met deze tribal people. Naast het helpen met vormingen, onderwijs, en de stammen een stem te geven binnen de politiek is Runa ook naarstig bezig met het stiekem bekeren van deze mensen tot het christendom ( ). Toen we in Jagdalpur een wandelingetje gingen maken werden we eerst naar het midden van een kruispunt geroepen door 2 politieagentes. Toen we het midden van het kruispunt bereikten bleek dit enkel te zijn omdat ze een handje wilden geven en een foto wilden nemen van ons. Verder werden we nog door een jonge man die met Jens op de foto staat door de stad rondgeleid. Een erg vriendelijke jongen waar toch ook wel een hoek van was. Hij bleef maar luidop liedjes zingen en in het Hindi swatelen.
In de omgeving van Jagdalpur gingen we nog kijken naar de breedste watervallen in India. Echt een prachtige plaats. Hoewel de watervallen op zijn smalst waren door de droogte deze tijd van het jaar was het erg indrukwekkend. Lisa nam zelfs een duik in het meer van de watervallen. Maar wat we zeker ook niet zullen vergeten zijn de jongens van het mooie hotelletje waar we verbleven. Niemand sprak engels en toen we hen iets vroegen kwamen ze met 6 rond ons staan ( niet om te praten maar om te lachen). Ook zij bleven ganse rijen hindi antwoorden. Aangezien we de enige gasten waren in het hotel werden we ook telkens door alle 6 de jongens bediend (zelfs als er maar 1 bord naar ons gebracht werd.)
Na het prachtige plekje natuur en een terug boeiend trein en bus avontuur ( Stervenden op de trein richting Varanasi, 3 hoertjes waaronder 1 travestiet die Jens wilden verleiden met mangosap) zijn we dus hier tussen de tijgers aangekomen. Hier hebben we al enkele keren een serieus onweer op ons dak gekregen en valt de elektriciteit elke dag enkele keren uit. We verblijven wel in een erg leuk hotel bij vriendelijke kerels. Gisteren hebben we samen van de vallende hagelstenen genoten!
Morgen vertrekken we terug op busavontuur naar een volgend plekje, maar nu sluiten we hier snel af voor de elektriciteit terug uitvalt en we opnieuw mogen beginnen.

• 26 Februari 2011 - 13:31

Marie-Anne:

Toch van dat mangosap geproefd ?.... zooo lekker !!!!
    Terug een prachtig verhaal waarbij we het ons proberen zo goed mogelijk voor te stellen.
    Regengroeten XXX

• 26 Februari 2011 - 14:41

Ma En Peter:

Wat een verhaal, hoe langer hoe spannender daar.Lisa, zorg dat Jens toch niet naar huis komt, zonder krulletjes, helemaal in de zijde en op hoge hakken.Dikke zoen.

• 26 Februari 2011 - 14:57

Pa:

Opnieuw leuke avonturen. Hier alles rustig. De koers in van start gegaan met vandaag "De Omloop Het Nieuwsblad". Nog veel leute en pas goed op mekaar.
    Pa

• 26 Februari 2011 - 18:43

Mama Annie:

Hallo daar,
    Wij worden elke dag een beetje jaloerser als we jullie avonturen lezen.
    Het weer wordt hier elke dag triester en triester.Ben vandaag met tante Rita gaan winkelen en we konden ons echt niet voorstellen dat we nog eens een zomers kleedje gingen aandoen.Bijgevolg :niets mee maar goed voor de portemonee.
    Vele groetjes.

• 27 Februari 2011 - 14:00

Jasmien:

Hey

bedankt voor het kaartje!
    De tijgers in Destelbergen doen het goed en de kave staat nog recht.

Update: die hippe, oude verkeerslichten op de platse van Destelbergen worden vervangen door nieuwe maar dat zal jullie worst wezen.

Groet!
    mien

• 27 Februari 2011 - 19:13

Tania En Johny:

amai zo een schone fotoos hier verlangen we ook naar een beetje schoon weer en warmer en lisa ge gaat toch moeten opletten op jens de ketting niet te los laten he .klees dat er daar vanalles rondloopt .allee hou jullie goed en geniet maar van jullie prachtige reis

• 28 Februari 2011 - 17:01

Tim:

ei ei ei ei ei ei ik ben naar Home and Away ant zien, toevallig, en!!! weet je wie er terug is? Marylin, das zo die blonde domme babbelette die echt in heeeelt begin meedeed al? echt HET home&away-icoon

• 05 Maart 2011 - 11:07

Myriam & Geert:

Hallo!!!
    Wel wel Liesje en Jens is me dat wat.
    Op de maxi, babbyborrel van Lena,heeft de pa eens uitgelegd hoe we met jullie konden meereizen door India. Ehwel t'is prachtig. Ik ben blij dat ik op de eerste rij zit om naar die mooie foto's te kijken. Dit avontuur zal altijd in jullie hart blijven en dat is maar goed ook. Maar wat ik me afvraag, als ik nu naar jullie site kijk staan er naast jullie verslag mooie vrouwen in korsetten en bh's. Heeft Jens dat besteld misschien bij de 3 suisse? Allee ik heb niets tegen die reclame, maar ik kijk toch liever naar jullie foto's. Het gaat jullie goed. Nog een goede nachtrust en morgen gezond weer op.
    Myriam doeiiiii

• 09 Maart 2011 - 16:36

Emmelie:

Leuke avonturen!!
    En ik volg ook home and away enja, is weer spannend hoor!
    Hier, niets nieuws onder de zon!

Tot snel.
    Ps: het feestje op 16 april ligt vast, gaat door in de sioux, het zal een blij weerzien worden!!
    xxx