Eindelijk tijd voor een eerste verslagje - Reisverslag uit Anjuna, India van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu Eindelijk tijd voor een eerste verslagje - Reisverslag uit Anjuna, India van jensenlisaindia - WaarBenJij.nu

Eindelijk tijd voor een eerste verslagje

Door: jensenlisaindia

23 Januari 2011 | India, Anjuna

Misschien wat raar om dit te zeggen als je op reis bent maar dit is de eerste keer dat we wat tijd vinden om ons eerste verslagje door te sturen. Dit wil dan ook zeggen dat we ons hier absoluut niet aan het vervelen zijn.
Na een erg vermoeiende en lange reis naar mumbai waren we beiden nogal overweldigd door de ongeloofelijke drukte en mensenmassa in de stad. Toen we de taxi namen naar onze overnachtingsplaats werden we ook onmiddellijk geconfronteerd met het verkeer in india waar de wet van de luidste toeter geldt. Autos rijden op een dubbel vak met 4 naast elkaar met daartussen nog eens een massa bromfietsen en moto's. Mumbai zelf is een mix van indrukwekkende gebouwen, erg veel en extreme armoede, een massa aan mensen die je iets willen verkopen, grote parken met honderden cricketspelers, vervuilde lucht, afval, en vooral ontzettend veel indrukken die ik niet met digitale woorden kan uitleggen. Na een nacht Mumbai besloten we om de stad op het einde van onze reis te verkennen en een rustigere plaats op te zoeken om onze reis te beginnen. Dit was natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Een trein met plaats vinden als je niet geboekt hebt is in india erg moeilijk om miet te zeggen onmogelijk. er is echter wel een optie warbij je altijd "plaats" hebt. Dit is in de laagste klasse reizen wat wij dan ook gedaan hebben. Het was echt een ervaring om nooit te vergeten. Ikzelf zat samen met nog 3 vriendelijke indiers op de bagagerekken, lisa onder mij naast 5 gelukkige indiers die een plaatsje hadden de rest van de trein stond meer op dan tegen elkaar, de mensen die er niet bij konden hingen uit de deuren buiten aan de trein. Na 5 uur op de trein en niet naar het toilet te kunnen gaan (wat voor mij nogal een probleem is), moest het eigenlijk nog allemaal beginnen. we moesten nog uit de trein zien te raken, het is namelijk de gewoonte om in en uit te stappen op hetzelfde moment als de trein zelfs nog aan het rijden is. We kwamen terecht in een duw en trekgevecht waarbij ik bijna mijn schoenen verloren ben maar gelukkig toch volledig van de trein ben afgeraakt. Nu begrepen we waarom de indiers die bij ons zaten niet begrepen waarom we niet een hogere klasse hadden geboekt en waarom de kaartjesverkoper zo een geheimzinnige glimlach op zijn gezicht had.
We kwamen dus aan in Pune opnieuw een erg grote druke stad waar we ook maar een nachtje zijn gebleven. Na opnieuw een nogal hectische busreis zijn we nu gisteren aangekomen in een echt paradijs Anjuna. Hier is echt alles verbluffend mooi de stranden, de natuur, de vogels en de koeien. Echt de mooiste koeien die ik ooit heb gezien. ze lopen hier dan ook overal. We hebben ook een erg leuke slaapplaats gevonden en zullen hier dan ook nog enkele dagen tot rust komen. Daarna reizen we normaal door naar Hampi om de tempels te bekijken.
Zo nu moet ik vlug afsluiten want een australier achter mij begint nogal ongeduldig te doen.
Groetjes en tot de volgende keer.

• 23 Januari 2011 - 13:00

Tine En Chaveli Blondeel En Blancke:

Negeer die Australiër en typ meer van dit alles! Klinkt echt zalig! En ook heel erg hilarisch. Dat treinavontuur had ik live willen volgen.

Blijf ons op de hoogte houden en post wat foto's! (o nee, dit meen ik niet, word ik op slag nog tien keer zo jaloers als ik op dit moment ben :p)

Dat zonnetje met de getalletjes 20 tot 35° erbij zijn ook best jaloersmakend. Maar wat te klagen: zo een motregentje hier en grijze wolken en koud,... heeft ook zijn charmes ;)

Ik bedoel dus: geniet er nog van! En schrijf meer van dit :)

• 23 Januari 2011 - 13:17

Karen:

hey mensjes,
    geestig dat jullie nu eindelijk daar zijn en vanaf dag 1 al vanalles meemaken, roept een beetje nostalgie op naar een eerdere reiservaring met de laaaaiza :) Oogjes open, oortjes open en genieten maar!
    mwah

• 23 Januari 2011 - 14:51

Sofie Lattré:

een halve week weg én nog steeds al jullie schoenen! chapeau!

klinkt een veelbelovende start van een al te zalige reis!

enjoy!
    x

• 23 Januari 2011 - 15:51

Joke Lannoo:

hey lieverds,
    wat een ervaringen nu al!!!
    ik kan t geloven dat je zo snel mogelijk uit de drukke stad wilt vluchten na n lange reis. grappig dat het zo stressvol is om op n rustige plaats te raken. But you did it!

geniet ervan!! wordt vast een overgetelijke tijd.

keep us updated. xxx

• 23 Januari 2011 - 16:17

Emmelie:

Leuk dat jullie verslag uitbrengen.
    Geniet ervan!!

• 23 Januari 2011 - 20:05

Evi En Manu:

Leuk om te lezen , we verlangen al tot het volgende verslag.
    Lena zingt al van " ik heb een tante in India en die komt , hip hoi!"
    Geniet ervan en verlies elkaar niet!!

• 23 Januari 2011 - 21:03

Ma En Peter:

Tof jullie eerste reisverslag, zo kunnen we toch een beetje meegenieten van thuis uit.Bij jullie thuis is alles ok, k heb deze morgen tim gezien, freddy en nina stellen het goed.Geniet van jullie reis en van elkaar.zoen

• 23 Januari 2011 - 21:54

Liesbeth:

Olala, nog eens een waarbenjij.nu-pagina :-) Veel plezier ginder! Geniet ervan! *jaloers* x

• 23 Januari 2011 - 22:48

Bernadette:

Leuk om je eerste verslag te lezen. Ik hoop dat jullie een fantastische reis hebben! Ik zal jullie avonturen volgen via deze weg en kijk er u al naar uit je live verslag te horen als jullie terug zijn.

• 24 Januari 2011 - 05:51

Bart:

Hey Jens,

alle dan is het India geworden jong!?
    geniet er volle bak van en groetjes.

Kiwigroet,

Bart

• 24 Januari 2011 - 07:32

Evy:

Jenske en Lisa!
    Zo blij iets van jullie te lezen!
    Dikke dikke kus van hier naar daar.
    Evy, Maarten en Castor

• 25 Januari 2011 - 15:17

Tante Rita En Co:

Wonderlijk toch om jullie van zo ver toch op die manier te kunnen volgen. Hier zijn de proefjes bezig, geen leuke tijd dus voor de kindjes, maar het hoort erbij. t'is dinsdag dus gaan we straks met tante Annie gaan zwemmen. tot later, da, da.

• 26 Januari 2011 - 15:06

Mieke En Rik:

Goed om iets van jullie te lezen.
    Geniet er samen van.

• 26 Januari 2011 - 15:06

Mieke En Rik:

Goed om iets van jullie te lezen.
    Geniet er samen van.

• 26 Januari 2011 - 16:48

Joke:

blij iets te horen, stel het goed! En geniet ervan.

• 27 Januari 2011 - 12:44

Nina:

mmmmm Tim is zo zacht

• 27 Januari 2011 - 12:44

Freddy Vandekerkhove:

Miaaaaaauw waar is Jens?? Ik wil meer eten!!! Miaaaaauw

• 27 Januari 2011 - 12:46

Tim Destel:

Lisa: stel u voor da Lorenz op die trein ging gezeten hebben!

Enjoy babies, enojy, enjoy!

In Destelbergen alles onder controle, net een halfuurtje affectie met Nina in de zetel en Freddy aan de melk.

En geen koe adopteren hé!

• 27 Januari 2011 - 12:46

Tim Destel:

Lisa: stel u voor da Lorenz op die trein ging gezeten hebben!

Enjoy babies, enojy, enjoy!

En geen koe adopteren hé!

• 27 Januari 2011 - 14:46

Lorenz:

lorenz zou maken dattie niet op die trein zou zitten maar zou zoals gezegd gereserveerd hebben voor de sleeper class :-)

• 27 Januari 2011 - 17:09

Ook Wij:

Prachtig eerste werkstukje. Niet dat wij de GROTE lezers zijn, maar dit eerste reisverslagje smaakt naar meer. Goed geschreven, zonder tralala, maar jullie doen ons goesting krijgen naar meer leeswerk. Hopelijk vinden we hier spoedig een tweede verslag. Veel kijkgenot, en veel plezier met de mensen rond jullie. Hou jullie haaks.
    Jaak en Gertje !

• 29 Januari 2011 - 18:07

Johnny En Tineke:

hei jens en lisa ik heb gelezen van u mooie trein reis verder nog een prettige reis en geniet ervvan dat kunnen ze jullie niet meer afnemen gr
    oetjes johnny en tineke
    jens let op voor u schoene he
    zolang dat ge maar u broek niet verliest is het goed